Monday, January 18, 2010

Sound, tegur, direct......ape kaitan?

Aku tak suka sound, atau perkataan lainnye adalah tegur, orang lain.
Kenapa?
Sebab aku terlalu direct. Aku tak reti nak kona mahupun pusing satu round-a-bout (betul ke?) bila masuk bab nak sound2 orang ni.
Aku hanya tahu untuk sampaikan apa yang ada dalam otak aku pada masa itu. Tiada kiasan mahupun lapisan2 tambahan. Menggunakan ayat2 kegunaan harian biasa.

Kadang2 situasi camni buat aku serba-salah. Tak beritahu apa yang perlu diberitahu, aku yang sakit. Beritahu apa yang perlu diberitahu, aku, orang itu dan perhubungan yang sedia ada yang akan sakit.
Aku penting dirikah sebab taknak sakit sorang2?

Aku hanya mahu pemahaman orang2 itu. Tak berharap mereka buat lebih dari tu. Bukannya aku nak mereka terus korbankan perkara tu. Cuma.....
Hmm...

Dan sekarang aku dalam situasi yang lebih teruk daripada sebelum ni sebab aku dah sampaikan apa yang aku ingin sampaikan dan menyebabkan seseorang terasa atau rasa bersalah, mungkin, dan seterusnya menyebabkan aku sendiri rasa bersalah.
Hanya kerana menyampaikan sesuatu yang aku rasa perlu disampaikan.
Tamakkah aku sebab nak orang buat apa yang aku inginkan?

Entah la......

Entry sekadar untuk melepaskan perasaan....

2 comments:

ATIE said...

if u did it f0r s0mething good-0r at least u think dat was f0r g00d, then d0nt w0rry my dear. mybe 0rg tu perlukan masa untuk adapt pe yg k0 ckp.. just give s0me time. tp kal0 dah lame sgt, x baeklah..mybe perlu jumpa n bincg same2..

hee.. nyeb0k je aku.

cerimanis said...

sape plak nie cik nabila oii!!