Sunday, November 13, 2011

Bila ditanya "Bila nak kahwin?".....

Aku pernah ditanya:
" Are you considering a relationship or can you imagine yourself in a relationship? Not necessarily now, in the future perhaps? Or are you just a serial dater? *laughter*" (Dia hanya bergurau di soalan terakhir tu)


Kalau anda ditanya soalan ni, apa jawapan anda?
Ramai yang lebih kurang umur aku mesti jawab
"Not now but sometimes in the future I do want a relationship"
Soalan relationship adalah soalan wajib ditanya kalau ada reunion
Rasa-rasanya lah, kalau soalan ni tak wujud, reunion mesti jadi boring
Dan bagi sesetengah orang, soalan relationship adalah seperti sialan. Ehe.

Penat kot kalau setiap kali family gathering, soalan sama ditanya. "Bila nak kahwin? Takde boyfriend?"
Dan juga bosan setiap kali orang menuturkan "Takde boyfriend?! Tipulah takde. Takkanlah kot"
Selalunya aku sengih je bila bab2 ni timbul dalam mana2 conversation.
Sebab dengan sengihan aku tu, orang boleh menafsirkan macam2 dan mereka tak tanya apa2 lagi kemudiannya.
Jadi, senyumlah anda jika anda ditanya soalan ni oleh sesiapa je. Termasuklah mak tiga pupu anda yang anda tak kenal pun.

Jawapan aku kepada soalan di atas?
Itu adalah rahsia antara si Penanya soalan dan aku :)

No comments: