Sunday, January 16, 2011

Soalan untuk diri sendiri: Siapa aku?

Siapa aku? Apa aku buat kat sini?


Pernah tak tanya soalan tu kat diri sendiri?
Ye, nampak cam ayat standard scene dalam movie/novel/yang seangkatan dengannya
Scene di mana salah sorang watak accident dan bila dia sedar, dia tak ingat dia siapa

Tapi, pernah fikir tak kalau benda tu jadi kat kita
Kalaulah tiba2 satu hari kita terbangun dan kita tak tau apa2 langsung pasal diri kita
Kita terpaksa bergantung kepada orang lain untuk tau pasal diri kita sendiri
Dan kita taktau apa yang mereka beritahu tu betul ke tak
We can't verify whatever people tell us about ourself

Kita bangun, kita tanya kita siapa
Diorang jawab nama kita
Pastu kita akan tanya apa jadi kat kita dan sebagainya
Diorang jawab semuanya
Pastu kita akan mula tanya pasal life kita sebelum accident
Dan diorang akan jawab
Tapi, apa yang diorang jawab tu, betul ke pasal kita?
Kita nak percaya atau tak?

Sekararng, mungkin boleh lah kita jawab
"percaya je lah apa mereka cakap"
tapi kalau kita alami sendiri
mungkin kita akan penuh dengan rasa doubt

Sekarang aku adalah Dot3 yang bekerja di PJS dan masih ahli MSC
Dot3 yang minat bersukan dan Kpop dan Kdrama dan personality bordering on tomboyish
Tapi mungkin bila aku dah accident dan lupa pasal siapa aku
Akan ada orang yang mungkin nak ambil kesempatan (atau hanya untuk humour; termasuk la family yang mungkin mahu aku jadi seperti yang mereka nak)
dan beritahu bahawa aku adalah Manusia A yang tak bekerja dan bukan ahli MSC
Manusia A yang sangat feminine dan minat drama Melayu dan rock kapak dan menjahit

What if?

3 comments:

marinata said...

hehe..ak ske post nih!
eh nabilah ko keje kat PJS brapeee?

dot3 malas sign in said...

ahaha, thanks! :)
kt PJS 1..sgt2 dkt dgn umah ko..heee

cow bebe said...

mne ade tomboyish..
x syok la feminine.euw~~
n lg pon ktorg x suka drama melayu n menjahit..certain rock kapak for me bez..
n pe yg ktorg nk dr kamu, yg dlu yg membuat kn kamu Dot3