Saturday, March 20, 2010

Rancangan manusia dan rancangan Tuhan

Rancangan manusia (aku):

Suruh rumet kejut bangun pagi
Pegi jogging sorang2 seround-dua kat tasik varsiti sambil hirup udara segar dan dengar burung2 berkicauan
Balik kolej, minum teh tarik makcik DU (teh tarik paling best!)
Naik bilik, mandi, kemas beg, sambung tido
Tunggu mak aku amek


Rancangan Tuhan (Allah S.W.T.):
Aku bangun pagi
Aku pegi jogging kat tasik varsiti se-round setengah
Terserempak dengan hanim kura2 dengan nad disk jalan2 hirup udara segar (kebetulan aku pakai baju sama dengan diorang)
Jalan balik kolej sama2, minum teh tarik dua cawan (cawan ciput je, x tipu)
Dipujuk masuk Sukan Rakyat anjuran Pusat Sukan
Kalah dengan pujukan
Masuk Sukan Rakyat
Kalah semua acara
Berjemur bawah panas sampai dekat2 kul 1 petang
Mak amek kat padang
Balik rumah baru dapat mandi


Kesimpulan?

Manusia hanya mampu merancang, Tuhan yang tentukan segalanya.

No comments: