Saturday, June 20, 2009

Menulis Entry Sambil Memikirkan Masa Depan Yang Tak Pasti Dan Pada Masa Yang Sama Melayan Perasaan

Aku sangat stress sekarang ni dan sebab aku stress adalah sebab yang sama budak2 QS 2.5yr lain stress. Serabut + penat + bersalah + keliru + cuak = stress tahap petala kelapan. But I can't complain much, can I? Everyone goes through it and, well, I'm a grown-up person already. Umur dah nak 21, takkan setiap kali stress je nak g ganggu hidup orang lain dengan kisah hidup aku kan? So, kena la aku handle stress aku sendiri.

Maka aku tulis la entry ni. Sekadar nak kurangkan keserabutan dalam kepala dan kepenatan badan. Aku takkan complain macam2 kat sini. Aku hanya akan tulis apa yang ada dalam kepala otak aku sekarang ni. Aku sebenarnya nak tulis banyak entry tapi sume topik yang ada dalam otak aku sume separuh je. Kalau aku tulis campur2, nanti orang yang baca tak faham pulak.

Banyak je perkara yang menarik dan amusing yang berlaku dan dilakukan oleh orang2 sekeliling aku tapi macam takde mood nak tulis. Entah kenapa sekarang ni aku fikir panjang setiap kali nak tulis something padahal benda tu takde ape pun. Bila dah fikir lama sangat, last2 hilang mood nak tulis pasal benda tu. There are amusing, unfortunate, funny, ironic, happy and many other things happened but I just don't write about it, for one reason or other. Pastu takde orang yang nak di-share cerita2 ini sume sebab sume pun sibuk, maka cerita2 ni pun stay la dalam kepala otak aku ni. Pastu mula la serabut sebab banyak benda masuk dan perlu kluar tapi tak dapat kluar.

Sekarang ni pun, masa tengah tulis benda ni, banyak benda yang macam nak-taknak kluar. Yang nak kluar tu, ada la kat atas ni (tak banyak pun). Yang taknak tu, tinggal tunggu masa je nak kluar atau hilang camtu je. Tapi yang pasti, ni je la cara yang aku tau nak kurangkan serabut; keluarkan sebab keserabutan itu. Tapi sejak aku tau yang ramai dah tau ini adalah blog aku, aku rasa macam ada some sort of constraint bagi aku. Aku tau tak sepatutnya aku rasa camtu tapi ntah la. Mungkin sebab ade sesuatu yang pernah terjadi dalam real life aku yang berkaitan dengan blog ni, aku lebih berhati-hati bila nak post entry. Mungkin juga sebab antara orang2 yang dah tau ini adalah blog aku adalah adik-beradik aku, maka aku kene fikir 4-5 kali sebelum nak post entry. Kalau sebelum ni aku boleh je tulis ape aku rasa (jiwang ke, suka kat orang ke, benci kat orang ke,stress sebab something ke), sekarang aku kene contemplate dulu. Kalau sebelum ni aku boleh je tulis pasal family aku, sekarang macam susah sikit. Ntah la.
Ape2 pun, walau camne pun, blog ni adalah tempat aku zahirkan apa yang aku tak boleh nak zahirkan kat real life. Maybe lepas ni entry aku jadi boring, maybe jugak semakin berabuk. Tapi yang pasti aku akan tetap buat entry, cuma entry yang di-publish mungkin semakin kurang.
p/s: ntah ape2 la yang aku melalut kat atas tu.......

No comments: