Sunday, June 21, 2009

Satu Hari Yang Indah (not!)

Tadi gi jalan2 kat alamanda dengan adik beradik aku
Pegi alamanda pun saje ikut kakak aku jumpa member dia
Pastu masuk la kedai al-ikhsan (time ni adik dengan abang je yang ada dengan aku)
Masa tengah ukur perimeter kedai tu, aku ternampak satu boot bola nike yang macam boot aku
Owh,aku ada boot sebab aku main sofbol (tu pun baru2 ni je aku main pakai boot);nak cari cleats sofbol kat malaysia ni macam musahil
Aku pegi la nak tengok berapa harga boot tu tapi tak sempat nak tengok, adik aku dah tarik aku
Ada sesuatu terjadi masa ni (owh,ianya tak dramatik...sorry 2 disappoint you)
Situasinya adalah seperti di bawah (ayat skema giler):

Aku: awak nak ape?

Adik aku: **** (panggilan aku dalam family) tengok apa tu? jom pegi sana la

Aku: jap la, orang nak tengok harga boot ni (masa ni adik aku dah start nak tarik aku blah dari section tu)....ari tu orang beli boot harga dia lain (btw,harga yang aku beli lagi murah)

Couple lelaki (watak baru):.............(dia cakap something kat awek dia, tapi aku tak dengar sebab dia macam berbisik)

Couple perempuan (awek watak baru diatas): dia beli untuk boyfriend la tu (dalam nada yang slow)

Aku (dalam hati):pehal?tak boleh ke aku beli boot untuk diri aku?ingat lelaki je ke pakai boot? (masa ni adik aku dah berjaya bawak aku pegi section lain)



Walaupun aku tak dengar apa yang lelaki tu cakap apa tapi aku assume dia cakap "awak/yang/bee/hunny/etc, budak ni beli boot la". Aku macam nak angin je time tu. Pelik ke pompuan beli boot? Pompuan pun main sports kot. Bukan aku sorang je kot pompuan yang beli boot. Aku tak boleh terima la orang fikir macam tu. Ye la, memang la tak ramai pompuan yang beli boot sebab diorang sendiri nak pakai tapi tak boleh ke lelaki tadi berfikiran terbuka sikit? Nak je aku cakap kat couple tu "hey, i beli boot tu untuk i sebab i main sports yang perlukan i pakai boot dan u ingat lelaki je ke boleh pakai boot?". Awek die pun satu, tak boleh ke jawab macam "dia main bola kot", tak pun "biar la, dia ada main sports la tu". At least kalau dia jawab camtu, aku akan kurang la rasa nak sound diorang. Ni la contoh manusia yang suka stereotype-kan manusia lain. There are reasons fo everything and never ever consider on just one reason. Nasib baik pastu mood aku baik sebab dapat cuci mata tengok kasut best plus dapat beli popiah yang sedap.





p/s: ntah nape aku emo giler pasal benda ni....huhu

No comments: