Wednesday, October 14, 2009

Cakap siang pandang2, cakap malam dengar2

Orang dulu2 kata "Cakap siang pandang-pandang, cakap malam dengar-dengar"
Omputih plak cakap "the walls have ears"
Maka dengan itu, bila nak mengata, mengutuk, mengumpat, mengomen dan segalanya, pandang keliling dulu
Dalam bilik pun tak semestinya selamat
Mana la tau orang tu ada kat depan bilik tengah nak masuk
Kalau tengok member tengah tido, check la dulu dia betul2 tido atau buat2 tido
Kot la dia memang tido tapi terjaga tapi dia malas bukak mata
Kalau kat tempat bising, tak semestinya orang tak dengar
Mana la tau sebab bising suara pun jadi kuat
Kat tempat awam tak awam plak tengok la member orang yang nak dikata tu ada ke tak
Karang dibuatnya dia dengar dan tokok tambah kat member dia

Tapi jalan paling senang adalah JANGAN MENGUMPAT, MENGATA, MENGUTUK, dan seangkatan dengannya.
Dosa pun takde, perhubungan pun sihat
Kalau tak puas hati, simpan je atau beritahu je manusia tu
Kalau taknak bitau, simpan je la
Pastu g la joging sampai tak cukup nafas
Konfem lega
Kalau tak lega gak, buat la apa yang patut, janji tak tambah dosa

Peringatan adalah untuk diri sendiri yang kadang2 lupa diri lalu memburukkan orang lain sebab tak puas hati dengan dia

5 comments:

mr. h said...

well,theres always postsecret.com kalo nak luahkan perasaan tapi xnak orang lain tau..

DoT dOt DoT said...

u know a lot don't u? what a curious guy....*berfikir*

mr. h said...

hahah..no,just spend a lot of my time web surfing and blog hopping..so banyak ilmu x berfaedah je la..

DoT dOt DoT said...

hurmm...apa2 ilmu ttp ilmu kan?...at least u can impress sum1 with d knowledge =P....

mr. h said...

:).thnx for the compliment