Wednesday, October 14, 2009

Ntah la....

Don't think too much!
Cik cerimanis selalu kata dia taknak fikir banyak2
Fikir banyak2 kadang2 langsung tak dapat selesaikan apa2
Tapi kalau tak fikir langsung, lagi la teruk
Maybe aku terlalu relaks sebelum ni lalu menyebabkan aku kene banyak fikir sekarang
Maybe jugak aku dah campur-adukkan masalah personal dan study menyebabkan aku rasa serabut
Aku taktau camne nak nyatakan apa yang aku rasa tanpa buatkan orang tu tersinggung
Tapi aku rasa macam aku dah banyak bersabar dengan dia
Nak citer kat orang pun tak boleh sebab aku taknak orang pandang slack kat dia
Aku taknak suasana jadi awkward
Maybe salah aku sebab taknak nyatakan terang2
Aku tak reti nak nyatakan melalui perkataan
Aku hanya tahu untuk nyatakan melalui perbuatan
Dan tak semua orang boleh tafsirkan perbuatan orang lain
Tapi kadang2 benda tu common sense, takkan nak kene bitau gak
Sekali dua mungkin tak sengaja
Kalau dah banyak kali?
Cuba sekali, terbongkang atas katil dan pintu bilik terbuka seluas2nya sebab orang yang terakhir masuk bilik tak reti nak tutup pintu betul2 dan semua yang lalu, termasuklah pak mat yang buat maintenance, boleh nampak kau tengah terbongkang. Best?!
Itu aku ibaratkan je.
Tapi fikir la, sebab kononnya habit kita, orang lain yang rasa bengang
Peringatan untuk aku gak
Aku pun ada habit yang mungkin boleh buat orang sakit ati
Tapi kalau aku tau aku tak suka benda tu jadi kat aku, aku tak buat la kat orang
Dalam hidup ni, kena la considerate sikit
Tapi kene ingat gak apa Puan S cakap, " what for jaga hati orang lain for no apparent reason?"
Aku plak nak tambah, "buat apa jaga hati orang kalau dia tak jaga hati kita?"
*Aku rasa aku dah nak lari tajuk*
Benda yang dipendam terlalu lama tak baik untuk kesihatan
Juga tak baik untuk sesiapa yang terpaksa mendengar benda yang dipendam itu
Bayangkan lastik yang ditarik perlahan2 sehinggalah semaksimum yang boleh dan hanya menunggu orang yang memegang itu untuk penat dan melepaskannya
Bila dah lepas bayangkan la peluru lastik tu kalau kene orang macam mana rasanya
*and now i'm wondering how the hell the topic can turn from serabut to terpendam* T_T

7 comments:

-ain- said...

erm..memang susah nk cakap....

dot3 malas sign in said...

kan?!
terima kasih kerana memahami

asrulnizam said...

aku kurg paham la citer ni..
ko marah kat chrcter mana satu ni??

Dot3 said...

aku org yg tgh atas katil dn org tu adlh yg x reti tutup pintu tu.....

mr. h said...

'Fikir banyak2 kadang2 langsung tak dapat selesaikan apa2'.aku sokong ayat ni!!

*xde kaitan ngan post

Dot3 said...

ahahaha...ade je kaitan....

Anonymous said...

mmm..benda pendam lama2 mmg xbaek utk kesihatan dan tumbesaran..hihihi..
but sometimes, serba salah nak berterus terang ke x?
kan?
complicated sungguh...
but, believe me, once dah berterusterang, kepala rs ringan jerk...mcm dah hilang beban..but then, after tu, prob laen plak muncul..adeh..
~nanimsheik~