Thursday, April 30, 2009

Kesan Construction Law (Aku nak tulis post banyak2 pasal law)

Ni tambahan kepada post untuk construction law sebelum ni....

i) Aku baru tau yang ada lagu tajuknya "Dalam Diam Mencintaimu" (sila nyanyi ye cik nurul =P)
ii) James suka buat lawak tapi lawak dia tak lawak tapi orang tetap ketawa sebab ianya lawak bila orang senyap sekejap sambil buat muka ape-yang-dia-cakap lepas dia buat lawak (tak faham ayat ni? macam ni la rupa ayat law kalau anda nak tau)
iii) Chippendale dan Chip N Dale takde kaitan darah mahupun apa2 yang berkaitan dengan kaitan (kepada yang tak tau atau tak ingat, chip n dale tu adalah kartun psl tupai (?) masa zaman kita semua kecik lagi)
iv) Aku telah dilantik oleh kawan2 kat BBG sebagai cikgu sekolah menengah (cik nurul adalah cikgu tadika dan kak sam tak pasal2 jadi guru besar)
v) Contract boleh jadi tak adil (bak kata Encik James, nape salah employer tapi contractor yang kena susah2 mintak extension on time)
vi) Aku ulang lagi skali, dalam law benda simple pun boleh jadi confusing dan complicated.
vii) Sebab study law, aku dapat tau yang aku mampu tido lebih 12 jam (pas makan tengahari mesti tertido balik)
viii) Sebab law jugak, aku dapat tau sorang member yang spesies macam aku mampu pegi study kat library, pada siang hari (aku tak tau la kalau aku salah tafsir member ni tapi yang setakat
aku tau perkara ni adalah...pelik)
ix) Biskut Tiger pun boleh membawa kegembiraan kepada sesape yang tengah study law kat BBG (bilik study kolej aku)
x) Selain John Barker, terdapat juga watak2 lain seperti Dr. Hamid, Dunlop, Thackrah dan Sutcliffe
xi) Kalau perkahwinan korang diatur, pastikan ayah korang tak mati sebelum semua bayaran yang berkaitan dah disettlekan.

4 comments:

nobody said...

hahaha!
saya juga mempelajari perkara perkara ini.

emeliakontesa said...

n james bleh bwat suare chip ndale....

die kte mcm nurul daa....

hohohoho

marinata said...

weh! hebat gler penangan law..
sume mereng da neh..ahhaa

Dot3 said...

hannah:
especially yg last sklai kan? =P

emelia:
serius comel james buat suare tu...ehehe

marina:
btol2....sume dh cam baru pesakit hospital bahagia